12 Aralık 2008 Cuma

Mukavemet FC !!




Internette geziniyorum geçen gün , tam girdim maç sonuçlarına bakacam.Girdim siteye geziniyorum, bi bakdım o da nesi iran ligi ulan dedim bakayım kim var kim yok burda . Takımlara şöyle bi göz atarken bi de bakdım ve dumura uğradığım o an gerçekleşti . Evet evet takımın adı " Moghavemat ". İlk başta inanamadım tabi dedim olum EsEs senin sonun iyi gözükmüyor , bu kadar fazla çalışma takımların adını bile saptırmaya başladın .Sonra biraz araştırayım dedim gerçekten de takımın adı " Moghavemat" yani bildiğimiz mukavemet :)

Biraz araştırayım dedim... Moghavemat Sipasi F.C. İran'ın Shiraz kentinde kurulmuş bir takım.Kulübün o kadar da eski bir mazisi yok . 1988 'de kurulmuş olan, Shiraz kentinin tek takımı olan Behzad , 1991'de Majid Sepasi'nin İran-Irak savaşında öldürülmesiyle birlikte onun onuruna takımın adı değiştiriliyor ve Fahr Shahid Sepasi oluyor.Derken 1995 yılında klüp Sepah Pasdaran tarafından satın alınıyor ve klüp istediği başarıları bir türlü elde edemiyor .Takımın en büyük başarısı 2001 ' de düzenlenen Hazfi Cup' ı kazanmaları olmuş.

Derken 2006' da klubün sahibi Sepah Pasdaran hisselerini satınca klubün adı yeniden değiştiriliyor ve bugünkü şekliyle Moghavemad Sepasi oluyor.Takım fotoğrafta da görüldüğü üzere ligde oynadığı 19 maçta 28 puan toplayarak şu an 7. sırada bulunuyor.

Biz makinacıların sempatiyle bakacağı bu takıma yedekbekleyenler olarak başarılar dileriz. Buradan da khortytsya'ya selamlarımızı iletiriz :)

Not : ben de ilerde bi takım kurarsam adı Akışkanlar mekaniği Fc olacak bunu da buradan açıklıyorum :)

Hiç yorum yok: