29 Mart 2009 Pazar

İspanya 1 - 0 Türkiye

70.000 kişilik Santiago Bernabeu, stad tıklım tıklım. Gelin görün ki o staddan çıkan ses sadece bir korna sesi. O kornayı da öttürene burdan bi selam edelim ,Maçın başından sonuna kadar ne nefesmis be arkadaş bi saniye sustur şunu.Tv başından beni bıktırdı ki sahadaki futbolcuların psikolojisi ne durumdadır bilinmez.Ahh o stad bizde olacak ki tahmin edemiyorum çıkacak sesi, bütün stad Espana :)

Neyse gelelim maça ... Skora baktığımızda açıkçası beklemediğim bi skor oldu.Maç öncesi , abi adamlar 5'te bırakırlarsa iyi diyordum velhasıl 1-0 İspanya'da güzel skor . Abi sende alemsin maçı kaybetmişiz bunda skorun iyisi kötüsü mü olur diyorsunuz biliyorum ama rakip İspanya olunca 1-0 ' a sevindim ne yalan söyleyim.Kötü de başlamadık maça 6.dk geride kaldığında Nihat'ın karşı karşıya kaçırdığı ya da Semih'in şutu içeri girse skor böyle mi olurdu orası tartışılır tabi ama olmayınca olmuyor işte .Arkasından Arda'nın kontrol edemediği top vs .. Derken soyunma odasına 0-0 girmeyi başardık . 2.yarıda takımın biraz daha 1 puana razı olmasından dolayı geri çekilmemiz sonumuzu getirdi açıkçası . Fatih hocanın Semih-Ayhan değişikliği doğru muydu tartışılır tabi ama bana göre o an ki gidişata göre doğru bir tercihti.Nitekim üzerimize gelen ,orta saha kontrolünü tamamıyle eline geçirmiş bir İspanya'ya karşı orta saha da direnci arttırmak gerekiyordu . Yedek kulübesine baktığımızda da bunun için en ideal kişi Ayhan'dı.Şanssızlık bu değişikliğin hemen ardından duran toptan yediğimiz gol oldu ki golde ceza sahası içinde rakibin hava toplarında baktığımız zaman en etkili iki adamı Ramos ve Pique'yi bu derece boş bırakan defans hattımıza da selam edelim.Bu nasıl bir adam paylaşımıdır ki Ramos arka direkte , Pique ön direkte bom boş topla buluştular.Bütün hafta idmanlarda ne çalıştı defanstaki bu arkadaşlar merak ettim doğrusu.Maçın adamı bana göre Ramos.Sağ taraftan bindirmelerini artık sayamadım. Tabi bunda Üzülmez faktörü ve onun önünde kötü gününde olan bir Arda olmasının da etkisi büyük.

Sonuç olarak bugün İspanya'nın bize öğrettiği tek şey var ki futbol son derece basit bir oyun.Basit düşüneceksin,ayağa oynayacaksın,rakibi yoracaksın sonunda golü buluyorsun zaten. FM diliyle creative freedom ' ı çekeceksin little' a , passing style direct, tempo normal ,defensive line push up olacak.

3 gün sonra Sami Yen'de kazanabilirmiyiz diyeceksiniz , bu oyun mentalitesiyle Katar milli takımının dünya şampiyonu olması gibi bir şey !

Hiç yorum yok: