20 Mayıs 2008 Salı

1. İnönü Zaferi




Tarih : 16 Mayıs 2008

Yer : Beşiktaş İnönü stadyumu

Öncelikle şunu söyleyeyim yazacagım bu yazı biraz taraflı olursa kusuruma bakmayın,lakin yıllardır ben bu günü anlatmayı bekliyorum.

Perşembe gecesi Isparta'dan saat 10 gibi yola çıkmıştık.Yaklaşık 10 saat süren uzun ve yorucu bir yolculuktan sonra İstanbul'a varmıştık.Sabah saatlerinde stadın önünden geçtiğimizde bekle inönü dedim kendime şunun şurasında bi 6-7 saat sonra gerçek taraftarı göreceksin.İstanbula indiğimde maçın verdiği heyecanla o yorucu yolculuk tamamen bedenimden gitmiş,yerini sabırsızca bir bekleyiş almıştı.maç biletim, vs her şeyim tamdı heyecanla maç saatini bekliyorduk.Taksim,beşiktaş, vs öyle aval aval etrafımıza bakınarak geziyorduk.

Zaman geçiyor,saatler ilerliyor Eskişehir'den gelen otobüsleri de gördükçe heyecanım daha da artıyordu.İnönü ve çevresi tabir yerindeyse siyah-kırmızı renklere bürünmüştü.Kafamı ne yana çevirsem üstünde ESES formalı, atkılı insanlar...Otobüsler geldikçe de Dolmabahçe'de "ES ES
ES Kİ Kİ Kİ ESKİ ESKİ ES" sesleri yankılanıyordu.Bir ara bakayım dedim otobüslere 82 nolu otobüsü gördüm,buna bir de özel araçlarıyla gelen ve istanbuldaki Eskişehirlileri de ekleyince varın kalabalığı siz düşünün.Bu anca bir rüya olabilirdi,yıllardır büyüklerinden 95'de konyadaki playoff maceralarını dinleyen bu kardeşiniz,yıllar sonra çocuklarına belki torunlarına anlatacagı bir playoff macerası yaşıyordu.

Saatler 6'yı gösterdiği zaman kapılar açılmış,taraftarlar yavaş yavaş içeri alınmaya başlamıştı.Artık içeriye girmiştim,bu İnönüye 2.girişimdi.İlki,hemen sakın beşiktaş maçı falan sanmayın,bir konser içindi:)Derken kapalı alt tribünde en ön sırada yerimi almıştım.Daha
maçın başlamasına 2 saat gibi bir zaman vardı,diyarbakır taraftarıyla karşılıklı atışmalarla birlikte o 2 saat nasıl geçti hala anlayabilmiş değilim:)Ardından bizim üst tribünde bir anda gürültü koptu,kafamı oraya doğru çevirdiğimde bir de bakdım Kasımpaşa'lı kardeşlerimiz "ES ES
ES Kİ Kİ Kİ ESKİ ESKİ ES" diyerek stada gelmişler.Stadda bizim dışımızda kasımpaşa,bursa,korf-es vs..bütün kardeşlerimiz de bizim yanımızdaydı sağolsunlar.Futbolcular artık sahaya çıkmış,her futbolcuyu tribüne çağırıyorduk.Ferhaaaat Ferhaaaat , Serdar ortaya 3'lü çektir tayfaya vs vs vs....artık ESES tribünleri tamamen havaya girmiş,onları susturmak imkansızdı.İstiklal marşımız okunuyor ardından gecenin benim için iki üzücü olayın ilki yaşanıyordu.İstiklal marşımız biter bitmez bizim tribünlerden yükselen "şehitler ölmez vatan bölünmez" seslerine diyarbakırlı taraftarların yuhlamalarıyla karşılık vermesi oldu.

Her neyse maç başlamış,tribünler kendinden geçmiş.İnönü inönü olalı eminim böyle taraftar görmemiştir.Sıkı başlamıştı maç ,iki tarafta öncelikle gol yememeyi düşünüyordu.Zira yarı final maçıydı yenecek bir golün telafisi kolay olmayacaktı.Derken ali sami yen'den bolunun gol
haberleri geliyordu.Boluspor 2-0 geriden sakarya karşısında maçı 2-2 ye getirmiş ve penaltılarla ilk finalist olmuştu.Bu bizim için kesinlikle süper haberdi,zira finalde kimse sakaryayı istemezdi kanımca olaysız bir final geçmesi için:)

Dakikalar 16'yı gösterdiğinde yine üst tribünde bir gürültü,yine kafamı çevirdim bakdım gecenin 2.üzücü olayı oldu.Maç öncesi birlikte ESES çektiğimiz kasımpaşalı kardeşlerimizle bursalı kardeşlerimiz kavgaya girmişlerdi,yaklaşık 10 dk kavga sürdü ve herkes maçı bıraktı kavgaya
döndü.Ve malesef bu kavga bir taraftarın yaralanmasıyla sonuçlandı.Polisin de araya girmesiyle nihayet kavga bitmiş,herkes yeniden maça dönmüştü.Maçta hala gol yoktu.

Derken maç öyle böyle devam ediyor,90 dakika 0-0 tamamlanıyordu.Yarım saatlik uzatmalarda da gol gelmeyince iş Ali sami yen'de sakarya-bolu maçında oldugu gibi yine penaltılara kalmıştı.Artık o 90 dk bağıran taraftarlar susmuş ve dualara başlamıştı ESES için.Neyse fazla
uzatmayayım son penaltıyı sezgin gole çevirince artık ESESim finaldeydi.Futbolcular takım halinde üstümüze doğru koşuyordu,Emre Toramana bir sarılışım var ki nasıl oldu orasını hatırlamıyorum,kendime geldigimde fark ettim ki sahanın içindeyim:)Polisin de uyarısıyla tribündeki yerime döndüm:)

Artık heyecanla final maçını bekliyordum,ve staddan çıktım doğru eve gittim,yattım.Zira ertesi gün erken kalkmak gerekirdi final biletlerini almak için....

2.İnönü zaferi de pek yakında gelecek... :)

Hiç yorum yok: