13 Ağustos 2008 Çarşamba

2/48 Panaroma


İki gündür yoktum. Zaman bulamadım internete girmeye. Yaz okulunda son hafta. Ders dinleyelim bari dedik :)) Tabi bu süre içinde 2/48 dersle ilgilenmedim. Gezdim, tozdum. Bir de gittik dvdciye(?) aldık üç tane film. Oturduk arkadaşla sizin için izledik!

İlk olarak arkadaş tavsiyesi üzerine aldığımız filmi izleyelim dedik: "Wanted". Daha kötü bir film yapabilirler miydi bilmiyorum. İki kelimeyle anlatmak gerekirse; "zaman kaybı". Film bittikten sonra ömrünüzden 1 saat 35 dakikayı çaldığınızı hissediyorsunuz. Mantıksal boşluklar o kadar fazla ki... Ha ben fantastik şeylerden, falsolu giden mermilerden, aptalca yapılmış mantık hatalarından hoşlanırım diyorsanız bu yazıyı okumakla vakit kaybetmeyin, gidip dvd ya da cd; neyini bulabiliyorsanız alıp izleyin. Bendeki notu 2/10. İki puanı da Angelina Jolie hatrına verdim, söyleyeyim.

Wanted'in üzerimizde yarattığı "aptallaşmış" hissini kaldırmak için yeni bir filme geçmemiz gerekirdi, öyle de yaptık: "Wrong Turn-2" (Ölüm Kapanı-2) (Filmin ismini ben çevirmedim, yanlış anlamayın, çevirenler harika çevirmiş :). Amaçsız bir film olsa bile Wanted'in üstüne gayet iyi gitti, söylemeliyim. Zombi gibi görünen mutasyona uğramış insanların, normal insanları kesip biçtiği bir film işte. Tam bir sonu yok sanki, yeni filme açık kapı bırakmışlar. Hakkında söylenilmesi gereken son şeyi ise not söylesin: 2,5/10.

Pazartesi gecemizi heba ettiğimiz Wanted ve salı akşamını harcadığımız Wrong Turn-2'den sonra tek yapabileciğimiz "Insanitarium"un (Tımarhane) güzel bir film çıkması için dua etmekti. Yoruma dualarımızın kabul olduğunu söylemekle başlayayım. Gerçekçi bir film olmakla beraber birkaç mantıksal boşluk dışında hata göremediğim filmdi. Kendine emanet edilen kız kardeşini kurtarmak için onun bulunduğu tımarhaneye -hasta rolü yaparak- giren adamın (resimdeki kendisi ve kız kardeşi) hikayesi üzerine kurulu senaryo, "fantastik" kelimesinin yakınından bile geçmiyor. Üstelik Wanted ve Wrong Turn-2'den sonra izlenince insanın -o an için- 10/10 veresi geliyor, tabi bunları film izledikten hemen sonra yazmadığım için 10/10 vermiyorum şimdi. Khortytsya'nın notu 7,5/10.

Bunları okuduktan sonra kendinize ve bana "mantıksal boşluk ne lan?" diye sorabilirsiniz. Eminim Wanted'i izledikten sonra anlayacak, filmin altında "öeehh" butonu arayacaksınız.

Galiba Türkçe'ye yeni bir tanım kazandırdım. "Mantıksal boşluk". Çok oturgaçlı götürgeç misali...

Hiç yorum yok: